رتبه الکسا چیست؟ به همراه آموزش بررسی صفحه الکسا یک سایت

شرکت الکسا چگونه احداث شد؟

الکسا یک سرویس ارائه دهنده خدمات آنالایز ترافیک وب سایت ها و بررسی آن از زوایای گوناگون است. شرکت الکسا در سال 1996 توسط 2 نفر احداث می شود اما 3 سال بعد در سال 1999 این شرکت توسط شرکت آمازون به مبلغ 250 میلیون دلار خریداری شد.الکسا با شرکت هایی مهمی مانند گوگل، مایکروسافت و DMOZ همکاری داشته است.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا عددی است که سایت ها را براساس بازدید رتبه بندی می کند. به عنوان مثال در جهان برترین سایت به ترتیب گوگل ، یوتیوب و tmall (فروشگاه آنلاین چینی) است.

رتبه الکسا سایت های پربازدید ایران به ترتیب زیر است:

  1. گوگل
  2. آپارات
  3. دیجی کالا
  4. تلوبیون
  5. نمناک
  6. شاپرک
  7. ورزش 3
  8. نماشا
  9. فیلیمو
  10. ویکی پدیا

توجه داشته باشید که رتبه های بالا در زمان تدوین این مقاله است. برای مشاهده رتبه دقیق میتوانید از دکمه های زیر استفاده کنید.

رتبه بندی سایت های جهان

رتبه بندی سایت های ایران

رتبه الکسا چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟

  • در مقایسه با رقبا خود نشان دهید بازدید بیشتری دارید.
  • نشان دهید که معتبر هستید.
  • اگر قصد فروش سایت خود را دارید ، ملاکی برای قیمت است.

آیا الکسا اهمیت دارد؟

از نظر من رتبه الکسا اهمیت چندانی ندارد و سئو سایت مهم‌تر است. بسیار سایت ها وجود دارند که رتبه الکسای خوبی دارند اما فروش مناسبی ندارند.

به طور کلی پیشنهاد من استفاده از Google Analytics یا سرچ کنسول گوگل برای تحلیل وب سایت است.

رتبه الکسا چگونه کاهش می یابد؟

با افزایش بازدید سایت شما الکسا به صورت طبیعی کم میشود.گاهی مواقع ممکن است بخواهید که به صورت مصنوعی و ساختگی بازدید به سایت خود ارسال کنید و رتبه خود را کاهش دهید. برای این کار میتوانید از سرویس افزایش بازدید سایت ما استفاده کنید.

هرچند پیشنهاد ما بهینه سازی سایت به جای خرید بازدید است زیرا سئو بازدهی دارد و به فروش شما کمک می‌کند.

دیگر موارد که رتبه الکسا را بهبود میدهد میتوان به لیست زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان حضور کاربران
  • تعداد صفحات بازدیدی کاربر
  • ورودی موتور های جستجو
  • بک لینک

و بانس ریت که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

بانس ریت چیست؟

بانس ریت یا نرخ پرش به درصد کاربران می گویندکه بعد از دیدن یک صفحه از سایت خارج می شوند.درصد کمتر نرخ پرش بهتر است و نشان دهنده موفقیت یک سایت در جذب مخاطب است.

چگونه سایت خود را در الکسا ثبت کنیم؟

تا به امروز هیچ صفحه ای در سایت رسمی الکسا وجود ندارد که امکان ثبت سایت در آن وجود داشته باشد.

وب سایت هایی که تازه طراحی شده اند باید صبر کنند تا بازدیدشان زیاد شود. بعد از حدود 3 ماه یا شاید کمتر به طور خودکار سایت شما در الکسا ثبت شده است و میتوانید آمار مربوط به آن را مشاهده کنید.

بررسی عملی سایت در الکسا

آموزش تحلیل الکسا

به عنوان بخش آخر این مقاله میخواهیم اطلاعات مهم الکسا سایت دیجی کالا را بررسی کنیم.

با ورود به آدرس زیر به صفحه الکسا این سایت وارد می شویم و صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده می کنیم.

www.alexa.com/siteinfo/digikala.com

الکسا سایت دیجی کالا

  • TOP KEYWORDS BY TRAFFIC :

در این قسمت بشترین کلمه هایی کاربران از طریق موتورهای جستجو سرچ کرده اند مشخص است.

TOP KEYWORDS BY TRAFFIC الکسا

  • Easy-to-Rank Keywords :

راحت ترین کلمات کلیدی که میتواند رتبه سایت را افزایش دهد مشاهده می کنید.

Easy-to-Rank Keywords

  • Alexa Rank :
  1. رتبه جهانی الکسا سایت را نشان می دهد.
  2. رتبه کشوری الکسا را نمایش می دهد.

آموزش مشاهده رتبه الکسا

  • Audience Geography :

طبق نقشه نشان میدهد که کاربران سایت از کدام کشورها هستند.

نقشه الکسا

  • Site Metrics :
  1. Daily Pageviews per Visitor : تعداد صفحات بازدیدی توسط هرکاربر در روز
  2. Daily Time on Site : مدت زمان حضور یک کاربر در طول روز
  3. Bounce rate : نرخ پرش که در بالا درموردش صحبت کردیم.
  4. Visited just before : سایت هایی که کاربر قبل از حضور در سایت دیجی کالا مشاهده کرده است.
  5. Visited right after : سایت هایی که کاربر بعد از حضور در سایت دیجی کالا مشاهده کرده است.

آموزش site metrics در الکسا

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *